Sekretær til fagforeningen Danske Bioanalytikere afd. Hovedstaden

Ønsker du et afvekslende arbejde med selvstændighed og godt kollegaskab, hvor du skal understøtte fagforeningens arbejde? Så søger vi pr. 1. februar 2023 en kollega, der kan arbejde 12 timer om ugen med at understøtte dbio-Hovedstaden med administrative opgaver og tage imod henvendelser fra medlemmer.

Job

Om os

dbio-Hovedstaden har ca. 2000 medlemmer, hvor hovedparten er ansat på hospitalerne i Region Hovedstaden. Derudover er der medlemmer ansat på statens institutioner og private arbejdspladser i regionens område.

I dbio-hovedstaden tager vi os af alle typer af medlemssager, herunder personsager i forhold til det psykiske arbejdsmiljø, advarsels- og afskedigelsessager, overenskomstspørgsmål, lønforhandlinger samt sager indenfor det sociale kapitel.

dbio-hovedstaden støtter og rådgiver de valgte repræsentanter og lederne i regionen og afholder også forskellige aktiviteter og arrangementer for vores medlemmer.

Dine nærmeste kollegaer vil være regionsformand og regionsnæstformand, der dagligt er på kontoret.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer

Engagementet er højt, og omgangstonen er venlig og uhøjtidelig. Du får opgaver, som er dine, men du skal også kunne samarbejde med dine kollegaer om konkrete opgaver. Arbejdsopgaverne varierer og det samme gør travlheden.

Dine opgaver omfatter blandt andet planlægning af arrangementer i samarbejde med regionsbestyrelsen, herunder administrative og praktiske opgaver, samt hjælpe med rejsebestillinger og afregninger. Det kræver overblik, systematik og blik for detaljen og samtidigt kunne tage tingene med et smil, også når deadlines er korte.

Du får ansvar for at indkalde til møder og arrangementer, samt udsende dagsorden gennem vores medlemssystem. Du vil også skulle oprette elektroniske dagsordner på baggrund af aftalte skabeloner og tidligere mødereferater. Til møder og arrangementer skal du have overblik over behov for indkøb og bestille forplejning. Når møder m.m. afholdes, er vi på kontoret fælles om de praktiske opgaver. Ligeledes er vi fælles om kontorets drift, hvor der kan være opgaver med bestilling af kontorartikler, hygiejneartikler, kaffe og te m.m.

Du vil også få til opgave at tage imod telefoniske henvendelser, samt besvare mails i vores fælles indbakke. Vi er i gang med at overgå til elektronisk arkivering, derfor må du have god ordenssans og arbejde struktureret. Du må gerne have kendskab til gældende GDPR-regler.

Vi foretrækker, at du er kontoruddannet (eller under uddannelse) og at du er fortrolig med Office-pakken. Desuden skal du have gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt på dansk.

Vi kunne have ønske om at du i begrænset omfang kan sætte dig ind i overenskomster, love og bekendtgørelser og kunne administrere og sagsbehandle inden for disse rammer. Dette er dog ikke en forudsætning for at søge jobbet.

Ansættelse

Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst for ikke-ledende personale på Sundhedskartellets område, indgået mellem Sundhedskartellets parter, herunder Danske Bioanalytikere og Regionernes Lønnings- og Takstnævn.

Der er mulighed for flekstid. Dog skal kontorets telefonåbningstid mellem kl. 9-13 i hverdage holdes åben.

Stillingen er 12 timer ugentlig fordelt på 2-3 dage. Tiltrædelse pr. 1. februar 2023 eller snarest derefter.

Mere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte regionskontoret på tlf.: 3526 1011 eller sende en mail til dbio-hovedstaden@dbio.dk

Du kan læse mere om os på hjemmesiden dbio.dk/hovedstaden.

Ansøgning

Din ansøgning, indeholdende CV og dokumentation for uddannelse, sendes online via nedenstående link.

Ansøgningen skal være modtaget senest kl. 9 mandag den 5. december 2022. Vi forventer at holde samtaler i uge 49 og 50.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.

Særligt benyttede sider på dbio.dk