Nye IT-systemer i dbio skal forbedre medlemsservicen

Danske Bioanalytikere skifter i den kommende tid medlemssystem og en række andre IT-systemer i organisationen.

Nyhed

​Af Janus Pill Christensen, organisatorisk chef

Udskiftningen af IT-systemer sker for at ruste dbio’s medlemsservicce til mere digital fremtid, hvor den individuelle medlemsservice vil komme endnu mere i fokus.

I første omgang vil implementeringen af medlemssystemet primært betyde at medlemmerne vil blive mødt af et nyt selvbetjeningssite, hvor der ligesom i dag kan ske indmeldelse i foreningen, opdatering af medlemsoplysninger samt tilmelding til kurser.

Det nye site rummer nye funktionaliteter som f.eks. tilmelding til PBS samt en række nye visnings- og registreringsmuligheder, der f.eks. vil muliggøre en mere individuel medlemsservice i forhold til interesser mv.

Når systemet er taget i brug vil de nye muligheder med systemet blive udbygget. Det gælder eksempelvis muligheden for at deltage i bestemte interessegruppe.

Implementering i marts

Der åbnes op for det nye medlemssystem i næste uge. I en overgangsperiode fra fredag den 10. marts og  i uge 11 vil det ikke være muligt at rette medlemsdata samt at tilmelde sig kurser, men vi er klar igen fra uge 12.

Der må samtidig forventes længere svartider på henvendelse vedrørende medlemskab og indmeldelser i forbindelse med implementeringen. Der vil blive informeret nærmere herom på de sider, hvor funktionalitet vil være begrænset i overgangsperioden.

Særligt benyttede sider på dbio.dk