“På uddannelsen skal vi udnytte ChatGPT til det, den er god til. Og vi skal være klogere end den, så vi sikrer den faglige kvalitet hos de studerende...
På Aalborg Universitetshospital har man udviklet et fællesforløb på tværs af alle specialer for 1. semester bioanalytikerstuderende. Denne artikel beskriver fællesforløbet, og hvordan man med små og store tiltag kan støtte de studerendes møde med praksis.
Kvaliteten af praktikopholdene er en udfordring for de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser. Et springende punkt er uddannelsernes evne til at skabe transfer mellem skole og klinisk praksis. Bioanalytikeruddannelsen løser udfordringen ved etableringen af et tredje læringsrum. Denne artikel beskriver transfer og det tredje læringsrum i bioanalytikeruddannelsen.
Tegninger, spil og masser af kollegial inspiration. Det er nogle af hovedingredienserne i den undervisning, som lektor Henriette Lorenzen vandt årets...
Hvordan kan vi forstå sårbarhed blandt unge i dag? Og hvad er de vejledningsmæssige svar, som matcher deres situation og behov? Det sætter vi fokus på denne
I bekendtgørelsen til professionsbachelor i bioanalytisk diagnostik stilles der krav til kvalitet og de kliniske uddannelsespladser. Kravene alene gør...